Dilek Duası  

Go Back   Dilek Duası > KİŞİSEL GELİŞİM > Pozitif Düşünebilme Teknikleri

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
İnsan Olmak siirbaz Şiir Paylaş 1 01-05-13 22:27
Farkında' Olmalı İnsan... SUMASALI Öykü Köşesi 0 06-04-13 15:36
Her İnsan Bir Alemdir nurcann Tasavvuf 3 30-11-11 05:46
Ö.N.Bilmen 76 İnsan Suresi doguasya Kur'an-ı Kerim Tefsiri 0 26-11-11 21:03
İntizar/Büyük İnsan nurcann Türkçe Müzik Dinle 3 06-11-11 02:46

Yeni Konu aç Cevapla
Seçenekler Stil
Okunmamış 09-06-15, 00:35   #1 (permalink)
zeinarda
ziyaretçi
 
Mesajlar: n/a
Konular: 6
Standart Konfüçyüsten Seçkin İnsan&Üstün İnsan

Konfüçyüsten Seçkin İnsan&Üstün İnsan

İnsanın “üstünlük” haline varmasının, “bayağı” insan olmaktan çıkıp “seçkin” insan olmasının yolu “akıl”dır.


Konfüçyüs, öğrencileriyle ya da kendisinden “akıl” soran yöneticilerle konuşmalarında “üstün insan-seçkin insan” tanımları getirir.

Seçkin ve üstün olmak için “gerçeği” görmek gerekir:

“Sabah erkenden gerçeği görmek ve o günün akşamında ölmek...
Bir insan için hiç de kötü bir durum değildir bu...”



Konfüçyüs, “seçkin kişi”nin kaçınması gereken üç şeyi anlatır:


“Bana ayıp gelen, bana bayağı gelen, bana tehlikeli gelen üç şey vardır:


* Kim ki gençliğinde öğrenmek için kendini yormazsa, onun ihtiyarlığında da öğretecek bir şeyi olmaz.. Bunu ben ayıp sayarım.


* Kim ki memleketinden ayrılır ve uzakta bir hükümdarın hizmetinde başarı kazanır, sonradan eski tanıdıklarından birine rastlar ve eski günlerinden edilecek bir söz bulamaz... Bunu bayağılık sayarım.


* Kim ki aşağı insanlarla düşüp kalkar ve saygıdeğer insanlara yaklaşmaz... Ben bunu tehlikeli görürüm..”



Üstün kişiyi, bayağı kişilerden ayıran üç özellik vardır:


*Adamlık onu basit acılardan kurtarır.
*Bilgelik onu anlamsız kuşkulardan kurtarır.
*Kararlılık onu gereksiz korkulardan kurtarır.



Seçkin kişinin “kaygı”ları ve “utanç”ları farklıdır.

Konfüçyüs şöyle anlatır:

“Seçkin kişi üç durum için kaygılanır:

*Bir şeyi henüz öğrenmemişse, onu öğrenemediği için kaygılanır.
*Bir şeyi öğrenmiş ama tam benimseyememişse bunun için kaygılanır.
*Bir şeyi öğrenmiş, benimsemiş ama henüz uygulayamamışsa bunun için de kaygılanır.



Seçkin insan beş durumdan utanır:


**Uygun fikri olup da, onu aktarmak için doğru ifadeyi bulamamışsa utanır.

** Gereken sözü ve ifadeyi bulup da sözüne uygun davranamamışsa utanır.

**Bir değerli şeyi elde edip kendi yanlışı yüzünden kaybetmişse utanır.

** Toprağı, mülkü olup da ona göre halkı olmamasından utanır.

**Gücü kendisinin gücüne denk olan bir hasmının başarı bakımından kendisini geçmesinden utanır.


Konfüçyüs’ün “üstün insan-seçkin insan” tanımlarını dinleyen öğrencileri de kendi görüşlerini söyler.

* Birinci öğrenci:
“Üstün kişi önce güven kazanır, ancak ondan sonra emrindekilere iş yükler. Eğer güven olmadan iş yüklerse, emrindekiler bunu zulüm sayar. Üstün kişi önce hükümdarının güvenini sağlar, sonra itiraz eder. Eğer güven sağlamadan itiraz ederse hükümdar bunu isyan sayar.”


* İkinci öğrenci:
“Üstün kişinin kötülüğü tıpkı Güneş ya da Ay’ın tutulması gibidir. Üstün kişi bir hata yaptığı zaman bütün insanlar onu görür. Hatasını düzeltince de, insanlar yeniden başlarını kaldırıp ona bakmaya başlar.”
  Alıntı ile Cevapla

Cevapla

Bookmarks

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Kapalı

Hizli Erisim


Tüm Zamanlar GMT +2 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 19:03.


Powered by vBulletin® Version kapalı
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, yasaya aykırı yada telif hakkı içeren paylaşımları iletişim bölümünden bizlere bildirebilirsiniz